potopis | potovanje ZAHODNA SICILIJA: 1-tedenski road trip z najetim avtom

Katja DRUŽINSKA POTOVANJA, ITALIJA | SICILIJA, SICILIJA Leave a Comment

Sicilija – ena od tistih idealnih destinacij za kratek JESENSKI ali SPOMLADANSKI ODDIH. Lujev drugi rojstni dan se je neizbežno približeval, zato smo hoteli ujet še zadnjo priliko, da leti zastojn. Do dveh let otroci namreč ne potrebujejo lastne letalske karte. Našli smo ugoden let iz LEIPZIGA (ki ni ravno daleč od nasega doma) do mesta TRAPANI na zahodu Sicilije in ga brez daljšega razmišljanja rezervirali. Hitro smo rezervirali še avto in čakal nas je 1 TEDEN RAZISKOVANJA zahodnega dela Sicilije. Res smo imeli srečo z vremenom in smo se sredi oktobra še veselo namakali v morju. Vrhunci potovanja so bili definitivno DOMAČINI, ki imajo neizmerno radi otroke, odlična morska hrana in zanimiva mešanica arhitekturnih stilov.

Kdaj: oktober 2013

Obiskali smo: Trapani, Erice, San Vito lo Capo, Segesta, Monreale, Palermo, Agrigento, San Leone, Scala dei Turchi, Eraclea Minoa, Marsala

Kako: z najetim avtom

Spali smo v: privatnih sobah

SICILIJO  SMO OBISKALI, KO JE IMEL LU 1 LETO. PREBERI VEČ O SICILIJI Z OTROKI NA KONCU TEGA PRISPEVKA.

KORISTNE INFORMACIJE ZA POTOVANJE NA SICILIJO

PRENOČIŠČA NA SICILIJI

VNAPREJ SMO REZERVIRALI SOBE v mestih TRAPANI, PALERMO, SAN LEONE in MARSALA, zato da na poti nismo izgubljali preveč časa z iskanjem prenočišč. Čeprav verjetno to niti ne bi bil takšen problem, saj je bila glavna sezona več kot očitno že mimo. Spali smo v PRIVATNIH NAMESTITVAH, kar nam je omogočalo enkraten vpogled v vsakodnevno življenje – včasih smo skupaj z lastniki kaj skuhali, pripravili zajtrk ali obirali oljke. Nekajkrat smo SPALI V STARIH MESTNIH JEDRIH od koder smo zvečer z BALKONA opazovali živahno dogajanje na bližnjih ulicah. Dobra stran teh malih mesntih stanovanj je tudi ta, da je vedno v bližini kakšna pekarna z lokalnimi dobrotami, slaba stran pa ta, da je ponavadi treba avto pustiti daleč stran, na javnem PARKIRIŠČU. Če prenočišča rezervirate vnaprej, si je morda pametno doma natisniti detajlne karte mest in jasno označiti, kako se pride do vaše sobe.

VOŽNJA IN TRANSPORT PO SICILIJI

Recimo da VOŽNJA po sicilijanskih cestah ni ravno največji užitek. Še vedno trdim, da je najem avta najboljši način, da vidite otok, saj se lahko ustavite kjerkoli vam pač paše. Pripravljeni morate biti le na ozke ceste po mestih in določena nenapisana pravila – uporaba hupe brez razloga, neupoštevanje semaforjev, 5 kolon v rondoju, čeprav so narisani samo trije pasovi, noro prehitevanje v ovinek in tako naprej. Bodite pozorni na motoriste in skuterje, čudno parkirane avtomobile, živali in ljudi na cesti. Če opazujete avtomobile domačinov, vam bo takoj jasno od kod vse te praske in vdrtine. V Palermu je bilo najhuje, drugje je bilo pa kar OK, potem ko smo se navadili na stil vožnje. Uporaba vseh cest je BREZPLAČNA.

sicily map

SICILIJANSKA KULINARIKA

Mmmmm, njami! HRANA je dokaj POCENI in enostavno OKUSNA. Mislim, da smo se vsi malo poredili. Sveže RIBE, PASTA in ANTIPASTI z mrzlim PIVOM Peroni ali Moretti ali pa z kozarcem PROSECCA. Aja, pa še na SLADOLED ne smemo pozabit. Zajtrke smo kupovali v pekarnah – kjer so nam marsikdaj dali kakšno malenkost kar zastojn, gesto pa pospremili z velikim nasmeškom in besedami: „per il bambino!“ (za otroka). Če bi radi poskusili nekaj drugačnega, naročite BRIOŠ S SLADOLEDOM. Edini problem za nas je bil večkrat ta, da so ČEZ DAN, ko je Lu navajen poesti svoje obilno kosilo, RESTAVRACIJE ZAPRTE. Zvečer, ko se odprejo, pa je bilo ponavadi že tako pozno, da je hotel že spati. Temu smo se morali malo prilagoditi, na srečo smo imeli prav povsod majhne kuhinje, kjer smo lahko na hitro kaj skuhala ali pa naredili vsaj solato.

sicily2013

DOMAČI PROIZVODI IN SICILIJANSKI SPOMINKI

Najbolj znani produkti so verjetno posode, krožniki, svečniki in vaze iz rumeno-modre KERAMIKE, olivno OLJE, VINO, LIMONCELLO, OLIVE, SOL, MARCIPAN in PISTACIJE. Če potujete tudi po vzhodnem delu, verjetno večkrat naletite na izdelke iz lave. Kljub temu, da vsi vemo kako modno ozaveščeni so italijani, smo bili še vedno presenečeni nad velikim številom TRGOVIN z dragimi otroškimi oblačili.

KAJ VIDETI & POČETI NA SICILIJI

TRAPANI | prijetno večje mesto s trdnjavo in obzidjem na zahodni strani otoka

NAŠ PRVI DAN – po dvournem poletu smo zgodaj zjutraj pristali, prevzeli naš AVTO in se odpeljali v CENTER MESTA TRAPANI, kjer nas je čakala super soba z balkončkom. Ker smo se pred poletom najrej še skoraj dve uri vozili do letališča, smo bili prilično utrujeni in čas za „siesto“ kar takoj izkoristili. Ko smo si malo opomogli, smo se po PLAŽI spehodili do TRDNJAVE in OBZIDJA od koder so krasni pogledi na mesto in hribe v ozadnju. Opazovali smo lokalne RIBIČE na plaži in si privoščili noro dobro ribjo večerjo s predjedjo za samo 12€. Peš cona v starem delu mesta je idealna za večerne sprehode, tudi potem ko pade tema so trgovine še dolgo odprte. Še en SLADOLED in kozarec VINA na balkonu in prvi dan smo uspešno zaključili.

sicily20131

ERICE | idilična vasica nad mestom Trapani

NASLEDNJI DAN smo se namenili raziskati malo mestece na vrhu hriba nad mestom Trapani, ERICE. Do tja se lahko pride po ovinkasti cesti z avtom, ali pa se za 9€ na vrh pripeljete z gondolo. Z GONDOLE so čudoviti razgledi. Ure in ure se lahko sprehajate po malih kamnitih ulicah, kjer je polno trgovinic in galerij, pa tudi vinskih kleti. Z GRADU so krasni POGLEDI na drugo stran, pa tudi med grajskimi VRTOVI se splača sprehoditi.

sicily20132

SAN VITO LO CAPO | ena najlepših plaž v Evropi

Prebrali smo, da naj bi bila tu NAJLEPŠA PLAŽA na Siciliji. In, verjetno bo to kar držalo. BEL PESEK in KRISTALNO ČISTA VODA sta nas hitro premamila. Čeprav voda OKTOBRA ni bila več ravno topla, je bilo idealno za plavanje. Lu je itak najbolj užival in bolj mrzla voda ga ni prav nič motila. Si pa predstavljam, da je poleti v največji sezoni verjetno res gneča na plaži. Mi smo jo imeli skoraj samo zase.

sicily201314

SEGESTA | pomembno arheološko mesto na poti do Palerma

NA POTI V PALERMO smo se dvakrat ustavili, najprej v SEGESTI. To starodavno mesto je bilo ena prvih naselbin na otoku in je danes znano predvsem po nenavadno dobro ohranjenem dorskem TEMPLJU. Zgradil naj bi ga arhitekt iz Aten, okoli leta 420 pr.n.št. Na istem ARHEOLOŠKEM MESTU lahko obiščete tudi GRŠKI TEATER (peš, ali pa skočite na avtobus, ki obiskovalce vozi gor in dol). Tudi, če vas templji in zgodovina ne zanimata ravno najbolj, vam zna biti tu vseeno všeč, sam je pokrajina sama po sebi zanimiva, pa še pogledi z vrha pri teatru so krasni.

sicily201312

MONREALE | znameniti samostan in cerkev

Naš drugi postaneg tistega dne je bil kraj MONREALE, znan po CERKVI in SAMOSTANU. Cerkev v Monreale je smatrana za narodni spomenik in ena najpomembnejših točk na Siciliji. Obisk samostana je bil zanimiv predvsem zaradi VPLIVOV ARABSKE KULTURE – stebri so bili obdani z bleščečimi mozaiki. Tu je bila kar gužva in izgleda, da je to res pomembna turistična točka, zato bodite pripravljeni na stanje v dolgi vrsti za nakup vstopnic.

sicily201313

PALERMO | eno največjih mest na Siciliji

Ok, o PROMETU ne bomo več na dolgo razglabljali, recimo samo, da je precej KAOTIČNO. Spali smo v stanovanju v centru, le kratek sprehod od glavne katedrale. Od tu smo se sprehodili do TEATRA MASSIMO in TRGA PIAZZA VIGLIENA z znanimi FUNTANAMI. Na poti smo se večkrat ustavili v številnih galerijah, sam smo bili v lovu za novo sliko – ki smo jo na koncu tudi dobili, pa še cenovno ugodna je bila. Nadaljevali smo proti pristanišču, kjer smo se spet dobro najedli (ribe, kakopak). Po skrivanju med zračnimi koreninami ogromnih dreves v PARKU GARIBALDI smo se napotili še v BOTANIČNE VRTOVE (vstopnina 5€), ki so super pobeg v senco na vroč sončen dan. Zasledovalo nas je več POTEPUŠKIH PSOV, ki so čakali da nam kak kos hrane pade iz torb. Naš prvi dan brez avta smo zaključili s pivom in solatko na balkonu.

sicily201311

sicily201310

Videli bi lahko še veliko več, a smo bili časovno omejeni, zato smo se osredotočili na par atrakcij – takšnih, ki so bile ustrezne tudi za našega dvoletnika. Tako smo recimo spustili OBISK KATAKOMB.

SAN LEONE | prijeten obmorski kraj z lepo peščeno plažo

Današnji dan je bil precej sproščen in malo smo spočili noge po včerajšnji hoji po Palermu. Po približno uri in pol vožnje smo že sedeli na plaži v kraju SAN LEONE in se namakali v osvežujočo vodo. Ker je nebo postajalo nevarno črno smo hitro poiskali restavracijo in si privoščili kozarec vina in različne predjedi. PLAŽA je sicer relativno dolga in sestavljena iz manjših zalivov. Avto parkirate nekje ob cesti in se sprehodite do morja, včasih so pri vstopu na plažo blizu ceste tudi bari, kjer lahko pojeste sladoled ali kako drugo malenkost ali pa samo kaj popijete.

sicily20134

AGRIGENTO | svetovno znana dolina templjev in zanimivo mestece

Glavna znamenitost je sigurno DOLINA TEMPLJEV, ki je res vredna obiska. PARKIRIŠČA so jasno iznačena in kot je bilo videti, smo bili eni izmed prvih obiskovalcev. Iz neznanega razloga nismo plačali nobene VSTOPNINE in še sedaj ne vemo, ali zato ker je bilo glavne sezone že konec, ali pa smo bili enostavno tam preden so odprli hišico za nakup kart. Kakorkoli že, ogledali smo si celotno območje in Lu se je spet razveselil vseh kamnov in zidov in je vztrajno preizkušal svoje skakalne in plezalne sposobnosti. Midva sva pa bolj brala zgodovinska dejstva na tablicah okoli razvalin. Če spite v kraju San Leone je do tu le par minut vožnje. MESTO AGRIGENTO je višje na hribu in prav tako se ga splača pogledati, pa četudi le za kratek sprehod in večerjo.

sicily20139

SCALA DEI TURCHI | impresiven mogočen bel klif

Danes je bilo pred nami kar nekaj postojank in prva že po nekaj kilometrih. Parkirišče do znane BELE SKALE Scala dei Turchi je označeno na glavni cesti. Zatem ko parkirate, vas čaka še krajši sprehod po plaži in pridete do vznožja skale – splača se splezati na vrh, saj so pogledi na drugo stran enkratni.

sicily20136

ERACLEA MINOA | manjše arheološko najdišče

Naslednja postaja je bilo ARHEOLOŠKO NAJDIŠČE Eraclea Minoa, najbolj znano po ostankih teatra. TEATER sicer še zdaleč ne sega do kolen tistemu v Segesti, je pa tu kar nekaj lepih poti za raziskovanje okolice, pa še lepi pogledi na plaže in morje spodaj.

sicily20135

MARSALA | vinske kleti, soline  in krasne plaže

Privoščili smo si še zadnje morsko KOSILO na plaži nekje na poti v MARSALO – na glavni cesti je polno tabel do različnih restavracij na plaži, pač eno zberete. Marsala je znana po vinu, a nažalost smo bili tam ravno na nedeljo, ko so bile vse VINSKE KLETI zaprte. Namesto pokušine vina smo se torej morali zadovoljiti s saldoledom. Mesto samo je kar zanimivo in prijetno, predvsem je bilo tudi zelo živahno.

sicily20138

Malo izven centra se raztezajo SOLINE, med katerimi se lahko sprehodite in če imate možnost, jih obiščite pozno popoldne, tako da ujamete še kak večerni sončni žarek. V baru zraven solin smo počakali sončni zahod in ker je bil to naš zadnji polni dan na Siciliji smo ga res zaključili v stilu.

sicily20137

Naslednje jutro nas je že čakalo letalo nazaj DOMOV. Preživeli smo krasnih sedem dni, ampak enkrat se moramo vrniti in raziskati še vzhodni del.

SICILIJA Z OTROKI

Sicilija je več kot primerna za potovanja z našimi malčki. Zakaj? Prvič, ker če (tako kot mi) živite v Evropi, vas LETALSKE KARTE ne bodo preveč udarile po žepu, pa še POLET je relativno kratek in ga otroci zlahka prenesejo. Drugič, KLIMA je zelo ugodna in mila tudi pozimi, kar pomeni, da lahko tja potujete praktično skozi celo leto.

Tretjič, tam najdete skoraj vse – PLAŽE, HRIBE, VULKANE, ARHEOLOŠKA NAJDBIŠČA, ostanke različnih kultur in povrh vsega še OKUSNO HRANO. Za vsakega nekaj torej, tudi za otroke. O potovanju po SICILIJI Z OTROKI sem napisala poseben PRISPEVEK, ki ga lahko preberete tukaj: