DANSKA road trip junij 2019-001

potopis | potovanje DANSKA: v 4 dneh od juga do severa

Katja DANSKA, POTOVANJA Z DEFENDERJEM 4 Comments

Danska v samo štirih dneh, se to sploh splača? Midva sva prepričana da se. Sploh pa v poletnih mesecih, ko je dan res dolg. Na poti do Norveške ali pa Švedske se veliko popotnikov tu niti ne ustavi, midva sva vesela da sva se – lani decembra sva namreč za 3 dni obiskala Kopenhagen, ki naju je čisto navdušil in želela sva si videti še kako je drugod po državi.

Tokrat sva se za kar 5 tednov podala na skandinavsko – baltski road trip in Danska je bila prva država, ki sva jo obiskala.
Kdaj: junij 2019

Kraji: otok Romo, Ribe, Esbjerg, Aarhus, NP Thy, Klitmoller, Lokken, Furreby, Rubjerk Knude , Rabjerg Mile, Skagen, Hirtshals

Kako: najin LR Defender

Prenočišča: kampiranje na divje, kamp

Ker sva štartala iz severne Nemčije, pot do meje sploh ni bila tako dolga in že okoli 3 popoldne sva od veselja vriskala na plaži OTOKA ROMO. Od tu sva pot v naslednjih dneh nadaljeva mimo nekaterih narodnih parkov in krajev RIBE, ESBJERG, AARHUS, KLITMOLLER & LOKKEN čisto na sever države, v kraj SKAGEN. Zadnji dan sva ujela trajekt za NORVEŠKO iz kraja HIRTSHALS. Boljšega uvoda v najino večmesečno road trip potovanje si res ne bi mogla želeti, pa še sonce in toplo vreme so naju spremljali vse dni. Več o čudovitih danskih plažah, naravi in krajih, ki sva jih obiskala pa v temle potopisu.

KORISTNE INFORMACIJE ZA POTOVANJE

Danska velja za eno dražjh držav, zato je smiselno (če jo obiščete z avtom seveda), nekatere stvari pripeljati od doma. Tu mislim predvsem na ALKOHOLNE PIJAČE in tudi nekatere prehrambene izdelke. CESTNIN ni, sta pa dva PLAČLJIVA MOSTA. Seveda tudi tisti, ki pelje v švedski Malmo.

Če ste vezani na datume in imate potovanje po dnevih splanirano, je fino TRAJEKTNE POVEZAVE rezervirati čim bolj vnaprej, bo precej ceneje. Valuta je DANSKA KRONA, se pa ponavadi povsod PLAČUJE S KARTICO. PARKIRNINE v mestih so okoli 4€ na uro, KAMPI za avto in 2 osebi okrog 25€, urejena POSTAJALIŠČA ZA AVTODOME čez noč okoli 15€. KOPENHAGEN je precej dražji od preostalih delov države. Danci so zelo domači v ANGLEŠČINI, pa tudi NEMŠKO jih zna veliko.

PRENOČIŠČA NA DANSKEM

DIVJE KAMPIRANJE sicer ni dovoljeno, a nama je slednje vseeno 2x uspelo. Eno noč sva preživela v kampu, ki je bil zelo lepo urejen in čist. Ob poti je tudi veliko POSTAJALIŠČ ZA AVTODOME, kjer lahko napolnite tank za vodo itd. Pri iskanju prenočišča sva si, kot drugod po Evropi, pomagala z aplikacijama PARK4NIGHT in IOVERLANDER.

KAJ VIDETI & POČETI NA DANSKEM

OTOK ROMO | priljubljen otok v Vadenskem morju

Otok Romo. Najina PRVA POSTOJANKA na poti. Pa ne kar tako, brez razloga. Na internetu sem zadnje tedne pred odhodom spremljala vse te nore fotke VOŽNJE PO PLAŽI in tudi med mojimi nemškimi znanci je otok znan kot meka za tiste, ki radi kampirajo. Morava it torej. In sva šla. Direkt na PLAŽO LAKOLK, na zahodni strani otoka. Sonce sije, prijetnih 22C.

Ni prevroče, ni premraz, veter piha ravno prav. Morje pa, jah, morje je zame premrzlo za plavanje. Pri SIPINAH parkirava najino črno pošast in se malo sprehodiva na okoli. Paše pretegnit noge po 450km vožnje. Tudi WC-je imajo.

Denmark Romo island beach

Malo je treba pazit na pesek, ampak se da tudi z navadnim avtom ali pa avtodomom. V skrajnem primeru, so vsepovsod tudi 4×4 VOZILA, ki vas lahko ven potegnejo. Pazit je treba tudi na morsko gladino, ki se zna presenetljivo hitro dvignit, zato je bolje parkirat malo bolj stran od roba morja. Nama je bilo pri sipinah prav všeč.

Še večerja in lov za iskanjem prenočišča. Kot rečeno, je DIVJE KAMPIRANJE PREPOVEDANO. Na plažah se tako med 21 in 7 uro ni dovoljeno zadrževati z osebnim vozilom. In res prvo noč nisva hotela tvegat, zato sva iskala počivališče za avtodome. Vse polno. Lepo vreme in sobota sta bila očitno usodna kombinacija za iskanje prostega prostora. Pri trejem sva obupala in se sparkirala na malo parkirišče pri PLAŽI SONDERSTRAND. Perfektno, še dva soseda sva imela. Plaža pa še bolj wow kot Lakolk.

Prvi dan tudi nisva zapravila niti centa, od doma sva namreč prinesla veliko hrane in nekaj piva in vina, dizel pa sva dotočila še pred mejo. Brezplačen JUTRANJI RAZGLED iz avta na plažo pa itak zmaga. Počasi, počasi se potapljava v počitniško vzdušje.

RIBE | eno najstarejših danskih mest

Ribe, ENO NAJSTAREJŠIH DANSKIH MESTEC, nima prav nič veze z ribami, je pa prav luštno za krajši sprehod. Na nedeljsko jutro je bilo sicer precej zaspano, ogledala sva si zanimivo CERKEV in občudovala res šarmantne HIŠKE, tudi KAVO in ZAJTRK sva si privoščila (auč, res ni poceni, ampak malo si je pa tud treba privoščit).

Ribe Denmark road trip

ESBJERG | pristaniška luka in impresivne skulpture “Man meets sea”

Nekega hudega plana kam greva, nisva imela. Karta za trajekt na Norveško je bila edina časovno-geografska omejitev. Ker sva ta dan res zgodaj vstala sva imela ta dan časa na pretek in obiskala sva tudi mesto ESBJERG. Sicer mesto samo po sebi ni nič posebnega, zaznamuje ga velika PRISTANIŠKA LUKA, največja atrakcija pa so definitivno tile ŠTIRJE KIPI, imenovani MAN MEETS SEA. Res so impresivni, v živo še bolj kot na slikah.

AARHUS | drugo največje dansko mesto

Aarhus je DRUGO NAJVEČJE DANSKO MESTO, leži na vzhodni obali. Nekako sem ga želela obiskati, pa čeprav sva vedela, da ne bo volje in časa za obisk katerega izmed ZNANIH MUZEJEV. Je bilo zunaj na sončku prelepo, da bi dan preživela nekje notri.

Ker sva lani v Kopenhagnu tako brezskrbno uživala v danski kulinariki, sva si vsaj en delček le-te zaželela okusiti tudi ob tokratnem obisku. In prav v Aarhusu naj bi imeli nek znan FOOD HALL. Ja, sva šla, si razdelila en pulled duck BURGER in KROMPIRČEK, ruknila vsak eno PIVO in se olajšala za debelih 28€. Parkirnina za 2 uri je bila 7€. Greva raje naprej, nekam na plažo med sipine. Nekako se nama je na zemljevidu ponudil NARODNI PARK THY. Pa pejva.

NARODNI PARK THY | krasna jezera med fjordi

Že sama vožnja do sem se je splačala. JEZERA, FJORDI, morski kanali, gozdovi, polja – ja, lepa pokrajina. Sicer vse ravno brez kakršnihkoli hribčkov, pa vseeno. Našla sva KAMP STRANDGAARDEN v kraju THISTED, direkt pri peščenih sipinah in plaži za samo 20€ na noč za dve osebi in avto.

Ni slabo, cena je odlična glede na lokacijo. PARCELE SO OGROMNE in čeprav obkrožena večinoma z avtodomi, sva imela dovolj prostora za svoj mir. Njami večerja in sprehod po plaži, nor sončni zahod in dober spanec. In seveda vroč tuš! Tuš je vedno fajn. SONCE ZAIDE RES POZNO, ob 11 zvečer je še kar svetlo, kar je super za pozno večerne sprehode po plaži.

KLITMØLLER | “cold Hawaii” raj za suranje

Nedaleč od kampa, kjer sva prenočila, sva se ustavila še v kraju KLITMØLLER, ki slovi kot RAJ ZA WIND SURFERJE. Kličejo ga tudi „COLD HAWAII“, verjetno upravičeno. Fajn postojanka za kratek sprehod in seveda super mesto za sprobat surfanje, če imate čas je tu veliko šol, ki ponujajo tečaje. V tehle manjših obmorskih krajih se sicer splača ustavit tudi samo zaradi RIBIŠKIH BARK, ki so s svojo posebno obliko zelo fotogenične.

LOKKEN | še ena krasna peščena plaža, dostopna z osebnim vozilom

Ko sem že mislila, da so plaže na otoku Romo praktično edine, po katerih se da vozit z avtom, sva prispela v LOKKEN in poglej poglej, tudi tu ni nič neobičajnega Z AVTOM NORET PO PESKU. Top! Seveda sva morala tudi midva. Še kar je sijalo sonce in zleknila sva se na PLAŽI, brala knjige in se malo spočila. PLAVANJE je tudi tokrat odpadlo, čeprav je bilo dovolj toplo za kopalke. Na tej plaži so tudi majhne BELE LESENE HIŠKE, ki jih lahko najamete. Verjetno so zelo priročne kadar piha, no, tokrat je bilo dovolj toplo kar zunaj.

Skozi celotno pot po Danski so naju ob cestah spremljale takšne male HIŠKE, kjer lahko kupite JAGODIČEVJE, ZELENJAVO, JAJCA, KROMPIR in ostale DOMAČE PROIZVODE. Stvar deluje po principu zaupanja,v hiški ni prodajalca. Denar enostavno vtaknete v nabiralnik.

BUNKERJI NA PLAŽI FURREBY | zanimivi opuščeni bunkerji iz 2. svet. vojne

Še dobro, da sem zjutraj tole obalno pot dodobra poguglala in našla vse tele super postanke na spletu – včaish kar malo pozabim, kako lahko je danes potovati, ko nam Google vse pove. Kakorkoli že, vesela sva, da nisva zamudila obiska teh BUKERJEV IZ 2. SVET. VOJNE.

denmark furreby beach bunkers

Mogočni BETONSKI BUNKERJI, ki so raztroseni po peščeni obali severno od kraja Lokken, so v času vojne tvorili SEVERNOATLANTSKI ZID. Do danes jih je morje razneslo sem in tja po obali. Tole je bilo popolnoma nepričakovano, super zanimivo in vsekakor vredno malo daljšega sprehoda.

SVETILNIK RUBJERK KNUDE | zapuščen svetilnik sredi peščene sipine

Ob dobri vidljivosti se iz LOKKEN PLAŽE že vidi tale ZAPUŠČEN SVETILNIK na vrhu ogromne sipine. Nekaj let nazaj je bil tu še MUZEJ in KAVARNA, danes je vse skupaj zapuščeno, obe stavbi z izjemo svetilnika sta se porušili, baje je naslednji na vrsti tudi svetilnik. Morje namreč prav tu nevarno spodjeda klif.

Pri svetilniku tudi ni prav nobenih ograj, sicer so RAZGLEDI FENOMENALNI, ampak je treba res malce pazit kam stopate. SVETILNIK je objet s PEŠČENIMI SIPINAMI in včasih res izgleda, kot da bo zdaj zdaj izginil med peskom.

PARKIRIŠČE je ob glavni cesti in je brezplačno. Od tu je do svetilnika oziroma vrha sipine kakšnih 20 MINUT HOJE. Po sipini je možno hodit vsenaokoli, a kot rečeno, na robu klifa previdnost ni odveč.

SIPINE RABJERG MILE | ene največjih sipin v Evropi

Zadnji postanek ta dan sva naredila pri eni NAJVEČJIH SIPIN V EVROPI, Rabjerg Mile. SIPINE SE PREMIKAJO, vsako leto se prestavijo v notranjost, proti gozdu, za približno 15m.

Najvišji peščeni vrhovi segajo tudi do 40m visoko in POHOD PO SIPINAH je res nekaj posebnega. Vstopnine ni, prav tako ni parkirnine. V poletnem času iz kraja Skagen semle pelje tudi t.i. POLETNI AVTOBUS.

SKAGEN | največje mesto severne Danske

Skagen, največje mesto na najbolj severnem delu Danske. Mesto je precej turistično, veliko TRGOVINIC in RESTAVRACIJ, tudi PRISTANIŠČE. Midva sva se namestila raje bolj na obrobju mesta, na PLAŽI seveda. Tule je vse polno uvozov do plaže MED SIPINAMI. Enega sva zasedla in skuhala večerjo ter ostala skoraj do sončnega zahoda.

Skagen beach Denmark

Prespala sva kakšnih 100 metrov naprej, na koncu ceste DAMSTEDVEJ, kjer se nahaja fajn PARKIRIŠČE s TOALETAMI in koši za smeti. Pa še dokaj VISOKA SIPINA je poleg, če splezate nanjo vas čaka krasen razgled.

HIRTSHALS | pomembna trajektna luka na severu Danske

Zadnji dan sva preživela ob poznem zajtrku na plaži, potem pa v HIRTSHALS na TRAJEKT v norveški KRISTIANSAND. V Hirtshalsu imate še zadnjo možnost za nakup malce cenejše hrane, tudi bencin lahko dotočite, na Norveškem bo verjento dražji (ni pa nujno). Cene goriva so zelo odvisne od lokacije bencinske črpalke, načeloma so v večjih mestih bolj ugodne cene.

To je to, par dni Danske, hitro a sladko! Še bi ponovila in sigurno se še kdaj vrnemo na kakšen otok in raziščemo še ostale, bolj vzhodne predele. Ko tole pišem sva nekje v Estoniji in pred nama je še dolga pot in veliko novih dogodivščin.

KOT VEDNO, LAHKO NAŠE DOGODIVŠČINE REDNO SPREMLJATE PREKO FACEBOOKA IN INSTAGRAMA

SHRANI PIN

Comments 4

1. Post
      Author
      Katja

o hvala Spela! Potopisi se ze pisejo, fotk je pa tolko, da ze tezko izberem haha. Se greva malo pogret na jug in kmalu kaj objavim 🙂 Lep pozdravcek z Baltika, Katja

1. Post
      Author
      Katja

hehe, Romana ja ni nama tezko – le kadar je gneca, takrat pa res malo pojamrava. Imava raje neobljudene kraje, pa tudi ce niso v vodicih pod atrakcijami in zanimivostmi :).