potopis | potovanje UGANDA – 4 tedni backpacking

Katja SAFARI, UGANDA Leave a Comment

2 punci, 1 treking na vulkan, 34 “skorajšnjih nesreč”, 15 slonov, leopard in 32 nilskih konjev, 3 po meri sešite obleke, 45 zmazanih avokadov, 67 mrzlih piv, 1 popoldne klepetanja v slovenščini z lokalci, 5 pajkov v spalnici in cela vrsta smejočih se otrok – ena super dogodivščina, ena super država, UGANDA! Okej okej kakšna številka morda ne drži čisto pribito, ampak važna je poanta ;).

Kdaj: november/december 2010

Kraji: Kampala, Gulu, Atede, Packwach, Wanseko, Murchinson Falls NP, Fort Portal, Ndali Kasenda lakes, Kibale, Kasese, Kabale, Bunyoni, Kisoro, Mgahinga Gorilla NP

Kako: backpacking, z 4WD avtom, busi, matatu, boda-boda

Prenočišča: guesthousih, pri prijateljih

KORISTNE POTOVALNE INFORMACIJE | UGANDA

TRANSPORT | UGANDA

Najamete lahko AVTO, ali pa kar AVTO Z VOZNIKOM, potujete z AVTOBUSI, MATATU-ji (kombiji) in pa z motorji, ki jim pravijo BODA-BODA. POLICIJSKE KONTROLE so kar pgooste in večkrat se zgodi, da morajo potniki izstopiti, ker je vozilo preobremenjeno. Avtobusi so udobni, rukzake sva imele vedno kar pri sebi, saj je spodnji del rezerviran za vreče s hrano in večje pakete. Namesto klime bo treba odpreti okno – kar je čisto priročno, na vsaki postaji lahko mimogrede kupite kakšen prigrizek, brez da vstanete s sedeža. VOŽNJI PONOČI SE RAJE IZOGNITE in vedno se vnaprej zmenite za ceno prevoza. Vozniki avtobusov večkrat VOZIJO PREHITRO, mene ponavadi hitre vožnje ni strah – no tule me je pa bilo včasih res pošteno.

uganda map

PRENOČIŠČA | UGANDA

Spali sva v CENOVNO BOLJ UGODNIH PRENOČIŠČIH, ponavadi kar v OKROGLIH HIŠKAH s SKUPNIMI TOALETAMI (z izjemo enega prenočišča). Na voljo so tudi kampi z že postavljenimi večjimi šotori in pa seveda veliko bolj luksuzne variante sob, tudi z bazeni in polnim penzionom. Slednjih sva se tokrat popolnoma izognili. Nad posteljo povsod visi mreža proti KOMARJEM, ki pa naju sicer sploh niso motili, večji problem so bili pajki. ELEKTRIKO zvečer ponavadi kar izklopijo, so pa povsod sveče. Tudi voda je redkokdaj topla, no pa saj ni problema glede na zunanje temperature. PRENOČIŠČA SVA POISKALI EN DAN VNAPREJ in kar po telefonu poklicali in rezervirali sproti. Se je povsod kaj našlo.

uganda accommodation

STROŠKI | UGANDA

• povratna letalska karta 530€ (KLM, München – Amsterdam – Entebbe)

• cepljenje rumena mrzlica 35€

• cepljenje meningitis 30€

• tablet proti malariji tokrat nisem jedla (cena je odvisna od znamke in količine zdravil)
  • VOA – visa na letališču 50$

• prenočišča 5€ – 10€ na noč / na osebo (skupna kopalnica)

• Murchinson Falls NP vstopnina 30$ na dan

• bus Kampala – Fort Portal 3,5€ (ostali bus prevozi podobna cena)

• treking na vulkan 50$

• hrana in prigrizki so bili poceni

KULINARIKA | UGANDA

Na krožniku se največkrat znajde KROMPIR, ZELENJAVA, PIŠČANEC, SVINJINA ali pa lokalna RIBA, za ZAJTRK pa OMLETE in SADJE. Raznorazne ENOLONČNICE s tradicionalno porcijo riža ali pa UGALI – gosta zmes iz koruzne moke, kuhana v vodi ali pa v mleku. OKUS je velikokrat bolj BLED, meni je na splošno manjkala sol in začimbe. In pa dobra kava za zajtrk. Za PRIGRIZKE čez dan so se najbolj izkazali praženi oreški, chapatiji in samose, za mesojedce se dobijo ražnjiči kot street scnack. Če ste navajeni na sendviče boste morali malo potrpeti, vse se preživi.

uganda FOOD

Poskusiti morate tudi najbolj znano jed s ceste, ROLEX (ime je izpeljanka iz angleških „roll eggs“, ki v prevodu pomeni zvita jajca). Gre za CHAPATI, POLJNJEN Z JAJCI, PARADIŽNIKI, ZELJEM IN ČEBULO. Večkrat sva večerjali v INDIJSKIH in ETIOPIJSKIH restavracijah, tu in tam smo tudi sami kaj skuhali – TRŽNICE so pravi raj za nakupovanje in hrane je povsod dovolj.

KAJ VIDETI & POČETI | UGANDA

KAMPALA | UGANDA

Po tem, ko sem 5 dni v NEW YORKU proslavljala zagovor diplome, sem v MINHNU kovček zamenjala z vnaprej pripravljenim rukzakom, ki me je čakal v avtu v letališki garaži. Na terminalu 1 sem poiskala MOJO SOPOTNICO K in skupaj sva odleteli v AMSTERDAM, kjer sva imeli celo popoldne in še pol noči časa za raziskovanje mesta, preden sva odleteli v KAMPALO. Moram priznati, da je bil kar šok, ko sem vdihnila vlažen tropski zrak po toliko neprespanih urah na treh različnih kontinentih, pa še kakšno pivo je bilo vmes. Popolna zmeda v glavi, ki smo jo skupaj z DANILOM, ki naju je pobral na letališču rešili z mrzlim pivom ob zvokih glasne muzike v enem izmed obcestnih barčkov na poti v mesto. Kmalu za tem sva že veselo smrčali vsaka v svoji postelji in se NASLEDNJE JUTRO presenetljivo zbudili kot prerojeni, brez jetlaga.

kampala

KAMPALA JE OGROMNO, GLASNO MESTO, kjer ni težko izgubiti orientacije, že prvi dan pa nama je uspelo najti en super bar s teraso v najvišjem nadstropju – pravo oazo miru, s pogledom na kaotično glavno MATATU POSTAJO. Tule nama je bilo še zabavno opazovati potnike, ki so zaman iskali tapravega, nekaj tedno kasneje, ko pa sva se sami znašli v podobni situaciji ravno na tem mestu je bilo pa malo manj smešno.

0225

Čeprav se morda na prvi pogled ne zdi, a v Kampali je kar neki zanimivih točk, ki se jih splača pogledat, če imate dovolj časa. Ena izmed njih je mošeja GADDAFI NATIONAL MOSQUE na mestnem hribu OLD KAMPALLA HILL – razgled na mesto je krasen in šele tukaj res vidite, kako veliko in razpotegnjeno je. Tudi mošeja sama po sebi je zanimiva.

uganda mosque

Sprehodili smo se tudi mimo NARODNEGA TEATRA, PARLAMENTA, SPOMENIKA SAMOSTOJNOSTI in NARODNEGA MUZEJA. Najdejo se tudi zanimive ulice z malimi trgovinicami in obrtniki (šiviljami, tesarji itd). Za kakšne večje nakupe so na obrobju mesta ogromni SUPERMARKETI, kjer dobite čisto vse. Na splošno je MESTO ZELO ŽIVAHNO in glasno, če vam zapaše premor od afriške kuhinje se tu najde tudi veliko zahodnjaških restavracij. Tako kot vsako veliko mesto se tu najdejo lepši in malo manj lepi deli – mislim, da sva videli ravno pravšnjo porcijo obeh.

ugandaKAt26

Privoščili sva si tudi en čisto pravi ŽUR V CENTRU MESTA – našli sva super JAM SESSION večer z izvajalci iz Ugande, Sudana in Konga, poleg katerih pa je bilo tu tudi kar nekaj v Kampali živečih Evropejcev, s katerimi sva se zapletle v pogovor. Komunikacija z domačini poteka brez problema, saj je angleščina eden izmed uradnih jezikov.

0151

Dan preden smo zapustili Kampalo, smo morali AVTO ZAPELJATI V MEHANIČNO DELAVNICO, kjer ga je čakalo nekaj popravil. In tako, čisto po afriško, je seveda trajalo celo večnost preden je bil avto gotov. Pa nič ne de – verjeli ali ne, tole je bil EDEN IZMED VRHUNCEV najinega obiska Kampale. Kakšne 3 ure posedanja, prestopanja in čvekanja z vsaj 50-timi sosedi, 1 kosilo (ki ga je skuhala mehanikova žena kar na tleh, na improviziranem štedilniku iz starih avtodelov) in 2 resni ženitveni ponudbi visokoraslih mož iz sosednjega Konga kasneje, smo bili nared za odhod ;).

0047

uganda kampala carshop

KONČNO NA POTI V GULU! Še malo cijazenja po groznih popoldanskih zastojih v prestolnici in že smo drveli po ČUDOVITI ZELENI POKRAJINI. Na žalost smo bili že zelo pozni in smo ZADNJI DEL POTI PREVOZILI PO TEMI, kar toplo odsvetujem, vsem, ki imate namen najeti avto. Ceste so sicer ok, ampak na robu dostikrat luknjaste, poleg tega pa vsepovsod pešačijo ljudje, ki jih do zadnjega trenutka ne vidiš. Vožnja brez luči očitno tudi ni nič takega. Danilu sva sicer seveda zaupale, saj že celo vrsto let živi v Afriki, no, čisto po pravici naju je bilo pa malo vseeno strah haha. Ob pol 10 zvečer smo se končno namestili v najinem novem domu za naslednjih par tednov.

0290

GULU & ATEDE | UGANDA

Najin čas v GULU je bil prav poseben, zahvaljujoč Danilu. Zdaj sem ga pa že tolikokrat omenila, da vas sigurno zanima, o kom je govora. Vsi, ki bi radi prebrali več o tem, zakaj sva sploh poleteli v Ugando in kaj sva počeli tule na severu države, kliknite na gumb in preberite že objavljen prispevek na to temo.

preberi več o GULU

ugandaKAt29

V GULU-ju sva spoznale celo vrsto lokalnih prebivalcev in še več takšnih, ki so bili tu v sklopu kakšne izmed NEPROFITNIH ORGANIZACIJ ali pa so opravljali prostovoljno delo. Poleg tega sva obiskali veliko šol, cerkva, bolnišnic in ostalih ustanov – vsepovsod so naju spremljali hihitajoči se otroci, ki niso bili rpav nič sramežljivi. Ene takšne navihane sva imele tudi med sosedi, ki so večkrat na dan pozvonili pri nas. Nedolgo nazaj je na območju še divjala VOJNA in verjetno je prav zato tule do danes še precej neturistično, čeprav ne dvomim, da se bo tudi to slej kot prej spremenilo.

MURCHISON FALLS NP | UGANDA

Ko sva zaključili prvi del potovanja, med katerim sva se počutili kot izredno pomembni gostji in je Danilo za naju skrbel, kot bi bili del družine, je prišel čas, da še sami obiščeva kak zanimiv kotiček države. Imeli sva sicer samo okviren plan kam in kako, ki sva ga sproti prilagajali. Danilo se je prijazno ponudil, da se nama pridruži v NARODNEM PARKU MURCHISON FALLS, kar sva z veseljem sprejeli. Obisk parka z 4WD avtom je vsekakor dobra ideja, pa še naš skupni čas smo malo podaljšali.

uganda murchinson 5

V park smo vstopili pri slapovih KARUMA FALLS in plačali vstopnino za 2 dni (60$). Le nekaj 100 metrov po cesti v notranjost parka smo že srečali vodne bivole, antilope in žirafe ter uživali v vožnji po rdečem pesku.

uganda murchinson 6

uganda murchinson 7

murchinson 5

Spanje smo rezervirali v RED CHILLI CAMP LODGE, do katere smo morali še na en krajši TRAJEKT preko reke VICTORIA NILE, popoldan pa preživeli na krovu barke, ki nas je peljala do vznožja slapov MURCHISON – priporočam.

uganda murchinson 9

uganda murchinson 3

Še nikjer do sedaj nisem videla toliko NILSKIH KONJEV na kupu, pridružili so se jim še sloni in vodni bivoli, res čudovito. Poleg naše, smo srečali le še eno tako turistično barko in vse skupaj je bila ena res lepa, zanimiva in mirna izkušnja opazovanja divje narave, slapovi so bili pa še tista pika na „i“.

1187

uganda murchinson 2

SLAPOVI sicer niso bili nekaj najbolj spektakularnih, kar sem jih obiskala, ampak zaradi čudovitega bujnega zelenja in vseh živali okrog, je bilo preprosto lepo.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

NASLEDNJI DAN smo se zapeljali še NA VRH SLAPOV in si jih ogledali od zgoraj. Tu smo se sprehodili po krajši krožni poti in občudovali zlat bleščeč pesek pod nogami.

Collages20

PELJALI SMO SE ČISTO NA DRUGO STRAN PARKA, proti JEZERU ALBERT. Za en čas sva se s K PRESEDLE NA STREHO NAŠE TOYOTE a in z vetrom v laseh med premetavanjem uživale v pogledih na mogočno naravo – pravi občutek svobode. Ko sva z daljave opazile leoparda kako skače z drevesa na drevo, sva se seveda po hitrem postopku vrnile v kabino haha.

murchinson np 30

Res KRASEN PARK, če imate dovolj časa nikar ne oklevajte, ker se res splača – tudi, če ste že kdaj prej bili na safariju kjerkoli drugje.

JEZERO ALBERT & WANSEKO | UGANDA

JEZERO ALBERT je del sistema zgornjega Nila in sedmo največje afriško jezero. Na drugi strani vidimo hribovit KONGO, saj meja poteka po sredini jezera. Območje okrog jezera je MOČVIRNATO  in polno zelenih vodnih polj, idealnih za RIBOLOV, s katerim se ukvarja večina lokalnega prebivalstva.

wanseko

Ustavili smo se v manjši RIBIŠKI VASI WANSEKO, pojedli kosilo, opazovali ribiče, se sprehajali med sušenimi smrdečimi ribami in tekali za otroki, ki so bili (tako kot povsod drugje) vedno razpoloženi za norčije.

1444

wanseko3

1447

MUZUNGU, MUZUNGU! Na tele besede se je v Ugandi treba kar hitro navaditi. Sploh otrokom se zdi zelo zabavno če takole kričijo za vami ;). Wikipedija pravi, da beseda mzungui v SVAHILIJU označuje osebo tujega rodu in dobesedno pomeni „nekdo, ki brezciljno tava naokkoli“. V praksi pa to pomeni, da je muzungu vsak, ki ni temnopolt.

1405

1438

1407

DOMA IZDELANE IGRAČE – tokrat so fantje ponosno razkazovali avte, izdelane iz plastenk za vodo in zamaškov za kolesa. Vse skupaj pa še z vrvico zvezano na leseno palco, da jih lahko vlečejo za samo med tekom. Preprosto in efektivno.

1453

SPONTANO SMO SE SPOTOMA USTAVILI V ŠE ENI VASICI. Imena niti slučajno več ne vem, če sem ga sploh kdaj. V bistvu je bilo vsega skupaj LE NEKAJ TRADICIONALNIH OKROGLIH HIŠK IZ BLATA.  Prav gotovo smo bili prvi tujci tule po dolgem času, če se je sploh kdaj kdo tule ustavil – zato so nas nekateri malo z rezervo opazovali, nekateri malo buljili, le kdo bi jim zameril. V takšnih trenutkih se je pametno prijazno nasmehnit in malo pomahat, pa se mogoče kdo omehča. Pomaga tudi, če znate par besed v lokani govorici. Kot vedno, so otroci takoj pritekli, brez sramu in brez „rezerve“.

1504

ugandaKAt30

Obisk narodnega parka je šel počasi h koncu in preko kraja PAKWACH smo se počasi VRAČALI V GULU za še zadnji skupni večer, preden sva se poslovili od Danila in nadaljevali svojo pot. Obljubili smo si sicer, da se srečamo še v Kampali preden odletiva.

uganda storm

IZ GULU V KAMPALO IN FORT PORTAL | UGANDA

Brez dosedanjega udobja avta na štirikolesni pogon sva zgodaj ZJUTRAJ v megli ČAKALI AVTOBUS DO KAMPALE. Kot sva nekaj ur kasneje ugotovili, se vožnje z avtobusi tu res ne gre prav posebej veseliti. Sicer so udobni, ampak vozniki vozijo grozno hitro. Celo tako hitro, da so se še domačini pritožili in celo zagrozili, da bodo poklicali policijo. Okrog enih popoldan sva vseeno srečno prispeli v Kampalo.

1529

Prijazna teta, ki je sedela zraven naju nama je pomagala pri iskanju NASLEDNJEGA AVTOBUSA V FORT PORTAL. In še dobro da nama je, ker smo še z njeno pomočjo rabili kar 20 minut, da smo ugotovili, da morava najprej na čisto drugo postajo. Za las sva ga ujeli in 5 ur kasneje odvrgli rukzake na tla MINI SOBE blizu avtobusne postaje v kraju FORT PORTAL. Zasluženo pivo (mislim da so bili kar trije) se je prav prileglo po dolgem dnevu potovanja.

FORT PORTAL | UGANDA

Fort Portal se nama ni zdel prav nič posebnega, čeprav je v najinem vodiču opevan, ko prijeten manjši kraj. Pri AGENCIJAH sva se pozanimali o možnih TREKINGIH, a naju nekako ni nič prepričalo – ali je bilo predrago, ali pa bi nama vzelo preveč časa. Po krajšem premisleku ob zajtrku, sva se spontano odločili, da se PREMAKNEVA K JEZEROM NDALI KASENDA, ki se nahajajo zraven narodnega parka KIBALE FOREST NP. Ker do tja ne vozijo avtobusi, sva čakali BODO-BODO, vmes pa nama je nekdo ponudil mesto v avtu. Ker je v njem že sedela starejša ženica, ki je prav tako potovala v tiste kraje, se nama vse skupaj ni zdelo preveč sumljivo, vsekakor pa je bilo bolj udobno kot bi bilo na motorju. Kmalu sva sedeli v senci dreves na dvorišču najinega GUESTHOUSA, ki sva ga našli v najinem vodiču.

1543-001

Ker nisva šle na treking sva imeli pred odhodom dopoldne v FORT PORTALU še malo časa in med drugim sva ga izkoristili za nakup takšnih SANDALOV, NAREJENIH IZ RECIKLIRANIH AVTOMOBILSKIH GUM. Domačinom se je najino navdušenje nad dotičnim izdelkom sicer zdelo skrajno smešno, saj bi oni z veseljem zamenjali za najine zahodnjaške japonke, pa vseeno.

uganda tyre shoes

OPICE so res povsod – ne pozabite zapirati vrat hiške in dobro pospravite hrano. Jo znajo hitro zvohati 😉 Enako velja za vrata avtomobila.

uganda-monkeys

NDALI KASENDA KRATERSKA JEZERA | UGANDA

ZBUDILI SVA SE SREDI ZELENIH GRIČKOV, posejanih z JEZERCI, SLAPOVI in malimi VASICAMI– prava idila in komaj sva čakali, da vstaneva in greva peš raziskovat okolico. V guesthousu sva se zmenili, da naju nekdo pobere z bodo-bodo ko pokličeva in si tako prišparali čas hoje nazaj.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

CEL DAN SVA POHAJKOVALI med hribčki in plantažami banan. Mimogrede, ko dežuje zna bit bananin list še kako uporaben! Srečali nisva prav nobenega turista in tako imeli pokrajino čisto zase.

ndali kasenda lakes 2

Hodili sva do MAHOMA WATERFALLS, kjer se je možno tudi skopati in od vsega skupaj 57 vulkanskih jezer obiskali naslednja: Kifuruka, Nyinambuga, Nyamirima, Nyinabulita in Nyabikere. Splača se tudi na hribček, ki se pomenljivo imenuje “The top of the world” („vrh sveta“), s katerega so KRASNI RAZGLEDI.

ndali kasenda

Blizu se nahaja tudi ena krasna NDALI LODGE, kjer lahko vsi tisti, ki si želijo več razkošja, tudi zaplavajo v bazenu. NAJINA MALA HIŠKA nedaleč stran od tega razkošnejšega objekta ni imela elektrike, pa tudi vode ne – sva pa zato imele družbo tehle dolgorepih navihanih opic.

1681

DOLGA POT DO JEZERA BUNYONI | UGANDA

KAKŠEN DOLG POTOVALNI DAN. Moja babi bi rekla, “za crknt”. Ob 7-ih zjutraj naju je, kot zmenjeno prejšnji dan, pobral John s svojim BODA-BODA in naju odpeljal do kraja RWIMI, nekje na pol poti med Fort Portal-om in Kasese. Čisto tako, po afriško smo se vsi TRIJE STLAČILI NA EN MOTOR, z najinimi dvemi rukzaki vred. Amortizer je na tej enourni vožnji verjetno hudo trpel, najine riti pa tudi, a nekako nam je uspelo prit na cilj.

V RWIMI-ju sva ustavlili AVTO (Toyota corolla – 4 smo sedeli spredaj, 4 pa zadaj). Po dobre pol ure vožnje sva že stale v kraju Kasese in se pogajali za MATATU, bi bi naju pripeljal v KABALE. Na eni točki se nas je v njem tlačilo 21 + 2 kuri. Vožnja mimo narodnega parka QUEEN ELISABETH NP, KAZUNGA CHANNEL in čez črto EKVATORJA je bila sigurno zelo zanimiva, a na žalost so se pogledi skrivali za številnimi nagnetenimi glavami v našem prevoznem sredstvu. V kotičku okna sva uspele ujeti par pogledov na krasne plantaže čaja, to je bilo pa tudi vse. Na začudenje vseh potnikov, smo iz neznanega razloga v kraju MBARARA morali ZAMENJAT MATATU in od tu so nam ostali še 2 uri do kraja KABALE. Kar nekajkrat nas je USTAVILA POLICIJA in zahtevala, da odvečni potniki izstopijo – na srečo so naju vedno pustili notri.

1546

Končno v kraju KABALE – poiskali sva prvi WC in zraven še naročili pijačo, vzeli knjigo v roke in iskali prenočišča. Nekako se nama ni dalo spet spati v enem prašnem mestu, zato sva se odločili poiskati vsaka svoj BODA-BODA, ki bi naju odpeljal do jezera BUNYONYI, kamor sva tako ali tako hoteli naslednji dan. Rečeno, storjeno!

1728

V hudem NALIVU smo premagali teh 15 km po ovinkasti cesti in utrujeni sva brez velikega premlevanja z veseljem plačali malo več in si privoščili sobo s privatno kopalnico in teraso s pogledom na jezero BUNYONYI. Po 10-tih urah in 5 različnih prevoznih sredstvih sva bili končno na cilju. PIVO, RIBJA MASALA in CHAPATI, potem pa še pogovori z ostalimi popotniki ob ognju– srečen konec napornega dne.

1736

JEZERO BUNYONI | UGANDA

To 45km dolgo JEZERO POSEJANO Z OTOČKI je res čudovito, v njem se lahko tudi kopate in uživate v pogledih na okoliške HRIBČKE, ki so visoki tudi do 2500m. Midve sva se s PIROGO (podolgovat lesen čoln, podoben kanuju) zapeljale naokrog in obiskali nekaj VASIC, poleg tega pa pripravili načrt za naslednji dan in se zmenile za prevoze.

1756

bunyoni

Med drugim sva obiskali tudi EDIRISO, ki jo je pred približno 15 leti ustanovil SLOVENEC MIHA LOGAR, vse od takrat je razvil še kar nekaj zanimivih projektov (Miha, če slučajno tole kdaj prebereš, srečno pri nadaljnjih podvigih. Če koga zanima intervju z Miho ga lahko prebere tukaj). Vsi so bili presrečni, ko sva povedali odkod sva in kar je sledilo naju je res dobesedno vrglo na rit. Nekateri domačini so namreč poznali kar nekaj slovenskih besed! Iz ust so prihajali kar celi stavki, res prav šokirani sva bili. Naučili sva jih še nekaj novih, me prav zanima, če se jih še spomnijo.

1823

uganda school signs

Celoten obisk je bil zadetek v polno, pokukali sva še v osnovno šolo BUFUKA PRIMARY SCHOOL, kjer so z veseljem prekinili pouk in z nama poklepetali, pa še peli in plesali smo. Zanimivo je bilo tudi videti primerjavo s šolami, ki sva jih obiskali v Gulu.

1811

Collages16

Na koncu se nisva mogli upret, da ne bi še kaj kupili v LOKALNI TRGOVINICI in z nakupom vsaj malo podprli njihovo delo.

1848

Najine LESENE PIROGE in Alvan – eden izmed fantov, ki naju je pozdravil s slovenskim „kako si?“. Poleg tega da nama je razkazal okrog, se je zelo potrudil tudi pri organizaciji prevoza na drugo stran jezera od koder sva pot nadaljevali v KISORO.

1860

IZ JEZERA BUNYONI V KISORO | UGANDA

Pa sva šle – tokrat z MOTORIZIRANIM LESENIM ČOLNOM čez jezero Bunyonyi NA DRUGO STRAN do vasi MUKO, kjer sva se dobili z nekom, ki naj bi naju odpeljal z avtom v KISORO. Včasih so se tile dogovori zdeli neverjetni, ampak prav vsakič so se vsi držali tega kar smo se zmenili. Vožnja preko jezera je bila res zanimiva, obdajali so nas hribi s strmimi polji na katerih gojijo fižol, sladek krompir, banane in še kaj. Tudi MUKO se je zdej zelo prijetna zelena vasica.

uganda bunyoni lake

KISORO | UGANDA

Spet malo prehitra vožnja po strmoglavi cesti, ki so jo po vrhu vsega še prenavljali, zato se je za nami verjetno pošteno prašilo. Kljub VRATOLOMNIM OVINKOM smo jo tudi tokrat srečno odnesli.

mgahinga

Pogledi so bili pa naravnost „wow“! Že iz avta sva ugledale VULKANSKO VERIGO, in zdaj bile že res blizu – v lokalnem MARKETU sva se malo opremili s sadjem in prigrizki, srečnemu indijskem lastniku pa sva očitno naredile toliko prometa, da nama je prostovoljno dal celo popust. Celotno območje se res ni zdelo tako zelo turistično razvito kot okolica jezera Bunyonyi.

2037

PO KAKIH 5-tih DNEH SVA ŠLE PRVIČ NA INTERNET – pa ga sploh nisva pogrešale. Zmenili sva se tudi za treking na nedelujoč vulkan Sabyinyo in po okusni večerji (pekoči čili fižol in česnov kruh) popadali v postelje.

MGAHINGA GORILA NP & VULKAN SABYINYO | UGANDA

NASLEDNJE JUTRO sva začeli zgodaj in se odpeljali do CENTRA ZA OBISKOVALCE v narodnem parku MGAHINGA GORILLA NP, plačali vsaka 50$ za najin pohod in se v spremstvu vodiča in oboroženega čuvaja podali na pot. Naš današnji cilj je bil najvišji vrh gore SABYINYO, na katerem se nahaja TROMEJA držav UGANDA, RUANDA in DR KONGO. Ker sva se za tale TREKING odločili bolj spontano, nisva točno vedeli, kaj naju čaka.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

POT NAS JE SPRVA VODILA SKOZI MOČVIRJE, pa po čudovitem BAMBUSOVEM GOZDIČKU, pa ponovno čez MOČVIRJE in ko so bile naše noge že totalno premočene so nas pričakale SPOLZKE LESTVE, narejene iz vej dreves. Ko smo prišli do PRVEGA VRHA, smo se PO GREBENU malce spustili, nato pa spet dvignili do DRUGEGA VRHA in potem ponovi vajo do TRETJEGA, najvišjega vrha. Tu se pot konča in na tromeji smo si, veseli, da nam je uspelo, privoščili zajtrk s pogledom na kongoško džunglo.

Collages19

NA POTI NAVZDOL smo si privoščili kak foto postanek več, saj se nam nikamor ni mudilo.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Moje lojtre! Moje pravim zato, ker sem o njih sanjala še par dni za tem – imam namreč RAHEL STRAH PRED VIŠINO in na tehle lestvah so se mi vsake toliko res omehčala kolena. Nekako sem se prisilila, da ne razmišljam v smislu „en napačen korak in hop se zvalim po hribu navzdol“ pa je šlo.

Collages18

ENA MOJIH NAJLJUBŠIH FOTK iz arhiva. Se mi zdi, da enkratno zajame tole noro vzdušje v še bolj nori džungli – meglice, viseči mahovi in moje lojtre. Nikoli prej se nisem znašla na podobnem kraju, tule smo bili pa na TA DAN EDINI OBISKOVALCI.

2023

Za treking smo porabili praktično CEL DAN, v guesthouse smo se vrnili tik preden se je stemnilo. Tale pohod lahko samo priporočam, ker je reeees nora narava. Ne pozabite na REZERVNE NOGAVICE, mogoče kar kakšna 2 dodatna para.

sabynyo 3

Za GORILA TREKING sva bili seveda prepozni že ko sva kupili letalski karti (celotno potovanje je bilo z moje strani bolj spontana in hitra odločitev). Če želite h gorilam se bo treba kar par mesecev vnaprej prijaviti in plačati okrog 600$ – visoka cena se mi zdi sicer korektna, ker je to verjetno edina pot, da se tja ne stekajo trume obiskovalcev in motijo živali.

NAZAJ V KAMPALO & DOMOV | UGANDA

NASELDNJI DAN sva spočili noge na DOLGI AVTOBUSNI VOŽNJI DO KAMPALE in uživali v še zadnjih pogledih na mogočne VULKANE– z lahkoto bi ostale še kak dan več. Tokrat nama ni bilo reba prestopati niti enkrat, celotna zgodba s POLICIJSKIMI KONTROLAMI in preveč potnikov na avtobusu pa se je seveda ponovila. Res sva bili presenečeni nad vztrajnimi policaji, ki so od voznika zahtevali popolno denarno povračilo potnikom, čeprav so le-ti prevozili že kakih 200km.

2041

uganda

Prav zares smo se zmenili z DANILOM za še ZADNJO VEČERJO preden odletiva domov in ko se je naš BUS ZATAKNIL V KAMPALINIH ZASTOJIH sva se odločili izstopiti in poiskati vsaka svojega BODA-BODA. Čeprav sva najinim voznikom jasno razložili, naj vozita en za drugim, DA SE NE ZGUBIMO, se je to zgodilo že na prvem križišču. Brez baterije na mobitelu mi ni preostalo nič drugega, kot da slepo zaupam njegovi orientaciji. Ko me je 15 minut kasneje vidno zaskrbljen vprašal, če morda poznam pot do naslova me je minila dobra volja, ampak s pomočjo mimoidočih nama je uspelo. Prepričana sem bila, da me K že v skrbeh čaka, ampak ne – očitno sta se tudi onadva zgubila in prišla šele nekaj minut kasneje.

uganda bus

VEČERJA JE BILA SUPER ZAKLJUČEK POTOVANJA, ki do danes ostaja eno mojih TOP DOGODIVŠČIN. To je bilo tudi ZADNJE POTOVANJE, PREDEN SEM SE PRESELILA V NEMČIJO 2 meseca kasneje. Zadnje bankovce sva potrošili za prigrizke, ki sva jih poglodali ob vinu na letalu. Pristali sva v mrzlem prazničnem MINHNU, kjer sva si med sprehajanjem po mestu privoščili še prvo kuhano vino sezone (občutek je bil res čuden, moram priznat), potem pa se usedli na NOČNI VLAK DO LJUBLJANE.

bus snacks

ČE POVZAMEM (tale prispevek je res dolg, saj vem ;): UGANDA je zanimiva dežela in vsekakor lahko tu vidite in doživite veliko več od trekinga do goril. Če najamete avto, boste bolj prilagodljivi in se izognete dolgim vožnjam z včasih neudobnimi in prenatrpanimi kombiji. Prav tako NISVA IMELI NOBENIH PROBLEMOV GLEDE NA TO, DA SVA POTOVALI SAMI (2 punci) – z izjemo dveh dogodkov, ki pa bi se lahko pripetili prav povsod. Torej, hitro v Ugando, dokler je še niso odkrile množice!