THÜRINGEN, Nemčija | 4 dni road trip izlet s šotorom v Sangerhausen, Erfurt, Eisenach in Drachenschlucht

Katja DRUŽINSKA POTOVANJA, NEMČIJA Leave a Comment

Še ne tako dolgo nazaj smo za prejšnji podaljšan vikend planirali izlet na nemški OTOK SYLT, kamor si res že dolgo želim. Verjetno bi se letos tudi končno čisto zares spravili tja gor na sever, če se ne bi zgodilo kar se je in vsi plani so se naenkrat spremnili. Plan B je bil torej KAMPIRANJE, za Lu-ja prvič sploh! No, jaz sem že lepo število noči prespala po šotorih, tako da se tam tudi po 8 letih pavze počutim čisto domače in prav nič nama ni bilo hudega. Ker se že nekaj časa nismo videli s prijatelji, ki so se pred kratkim preselili na drugo stran Nemčije, smo se za tale izlet namenili nekam skupaj. Najlažje se je bilo dobiti nekje na pol poti in zemljevid je pokazal na nemško zvezno deželo THÜRINGEN, kjer še nihče izmed nas ni bil, z izjemo vožnje po avtocesti.

Zaradi praznika na četrtek smo imeli z enodnevnim mostom kar 4 dni vikenda, kar je bilo ravno prav za tale krog 500km, ki smo ga prevozili. Dobili smo se v kraju ERFURT, kjer smo enkrat prespali, potem pa še za dve noči v manjše mestece sredi gozdov, EISENACH. Čeprav se tile kraji verjetno večini slišijo povsem nepoznani, je tule res veliko za videti. Pa še vreme je bilo na naši strani – sončno in toplo, nič vetra in dežnih kapelj, je sigurno pomagalo k pozitivni prvi izkušnji mami & sin kampiranja ;).

EUROPA-ROSARIUM SANGERHAUSEN | največji park vrtnic na svetu

In sva šla. Seveda zgodaj zjutraj, takoj po zajtrku. Ker sva bila kot ponavadi prezgodnja, sva imela še več kot dovolj časa za kakšen postanek ob poti in tako sva obiskala kraj SANGERHAUSEN, še v zvezni deželi SACHSEN-ANHALT, ampak čisto na meji s THÜRINGEN-om. Kraj sam po sebi ni nič posebnega, je pa v tamkajšnjem parku NAJVEČJA KOLEKCIJA VRTNIC NA SVETU. Za 5€ VSTOPNINE se res ne gre pritoževati (otroci pod 6 let brezplačno).

V res lepem parku, ki hkrati služi kot GENSKA BANKA in MUZEJ NA PROSTEM, lahko občudujete VEČ KOT 8.600 VRTNIC vseh barv in oblik in čeprav je bila povprečna starost obiskovalcev močno nad mojo, je bilo prav luštno. Za otroke imajo tudi krasno igrišče, pa še natekajo se lahko do onemoglosti.

Čeprav večina vrtnic v tem času še ni svetela (obisk se najbolj splača v poletnih mesecih), je bilo vseeno zanimivo, v trgovini lahko kupite še kakšno seme ali pa rastlino, popijete kavo ali pa kaj pojeste – za naju je bilo najbolj zanimivo OTROŠKO IGRIŠČE, zaradi katerega sva na koncu tule v parku vse skupaj porabila kar dve uri ;).

ERFURT | prestolnica zvezne dežele Thuringen in najdaljši neprekinjeno poseljen most v Evropi

Še ena ura vožnje po res neprometni cesti in z malo sreče sva našla prosto parkirno mesto v Erfurtu. Erfurt je PRESTOLNICA DEŽELE THÜRINGEN in hkrati tudi njeno NAJVEČJE MESTO, najbolj znano po svoji mogočni KATEDRALI.

Znana tudi kot KATEDRALA Sv. MARIJE se v GOTSKEM SLOGU dviga na manjšem hribčku na robu glavnega trga imenovanega DOMPLATZ. Tudi, če vas obisk cerkva ne zanima, se splača po stopnicah navzgor do katedrale, saj je od tule prav lep razgled na trg in mesto.

Mi smo na hitro pokukali še v notranjost, kjer se nahaja res lep OLTAR z ornamenti & skulpturami.

Na drugi strani trga je cela vrsta luštnih KAVARN in RESTAVRACIJ v pritličjih tipičnih HIŠ Z LESENIMI OKVIRJI, kjer sva si tudi midva privoščila en sladoled in pijačo s pogledom na katedralo, preden smo se skupaj s prijatelji odpravili na raziskovanje starega dela mesta.

STARO MESTNO JEDRO ni veliko in je prav prijetno za sprehajanje na takšen sončni dan – naš glavni cilj je bil znameniti most KRÄMERBRÜCKE. Na poti je bil presenetljivo cel kup trgovinic in lokalov s sladoledom in morali smo še na enega ;).

Čudovit SREDNJEVEŠKI MOST, (znan tudi kot most trgovcev, po nemško KRÄMERBRÜCKE), je še posebno zanimiv, ker na njem levo in desno stojijo ČUDOVITE HIŠKE (po sredini pa je čisto prava ulica), v katerih so še danes čisto pravi domovi – v pritličjih pa trgovinice, kot nekoč. Pod mostom mirno teče manjši rokav REKE GERA, najlepši pogled na vse skupaj pa je s sosednjega mostu, malo naprej.

Nedaleč od mostu je eno super MESTNO OTROŠKO IGRIŠČE, del katerega je takšen, da se splača kar kopalke prinest ;). V neposredni bližini je sicer tudi en BIERGARTEN, za kakšno mrzlo pivo v poletnih dneh. Tule smo se mi obrnili nazaj proti avtu in spotoma vrgli še en uč na UTRDBO PETERSBERG nedaleč od glavnega trga s katedralo. Ker je bilo že pozno popoldne smo obisk slednje izpustili in šli na lov za KAMPOM.

Na žalost je bil prvi poskus neuspešen in očitno bi bilo treba predhodno res po telefonu REZERVIRATI, tudi če se je šlo le za en šotor in en avto. Z malo dogovarjanja, smo nekako dobili mesto v drugem kampu, do katerega je bilo sicer treba okoli riti v žep, ampak ok ;). Večerja ob sončnem zahodu je uspela! Kamp je bil krasen, čisto zraven JEZERA HOHENFELDEN, AKTIVNEGA PLEZALNEGA PARKA in KOMPLEKSA Z NOTRANJIMI BAZENI. Tu smo samo enkrat prespali, zato smo koristili le otroško igrišče, smo pa srečali kar nekaj družin, ki so semle prišli za vse 4 proste dni.

NAJINA PRVA NOČ V ŠOTORU je bila super mirna in po pravici povedano sem se naspala boljše kot v zadnjem času doma! Ni ga lepšega kot zjutraj odpret zadrgo na šotoru in stegnit noge na še mokro travo, s pogledom v naravo. Potem ti pa še nekdo svežo kavo naredi pa je vse skupaj skoraj popolno ;). Naši prijatelji imajo namreč tale kulski avto v katerem je tudi hladilnik in mini kuhinja, zato smo bili malo bolj na komot. Naslednjič ko greva spet takole s šotorom, se bova morala drugače znajt.

EGAPARK  ERFURT| največja ornamentna preproga iz rož v Evropi

Po zajtrku smo se ODPELJALI PROTI MESTECU EISENACH, spotoma pa smo se ustavili še v ENEM NAJVEČJIH PARKOV V NEMČIJI, EGAPARK. 5€ za parkirnino in 8€ VSTOPNINE že samo po sebi pomeni, da je tole ena izmed največjih turističnih točk v okolici Erfurta, ki je oddaljen le 30km. Čeprav moram reči, da je bilo tule presenetljivo veliko lokalcev, turistov pa pravzaprav zelo malo. Kakorkoli že, 13€ gor al pa dol, obisk se splača.

Na tem mestu stoji park že skoraj 100 let, a je dandanes v čisto drugačni podobi. Leta 1959 so ga namreč močno razširili in prenovili in tako danes tule lahko občudujemo NAJVEČJO ORNAMENTNO PREPROGO IZ ROŽ V EVROPI, sestavljeno iz okrog 150.000 rož. Poleg tega pa še krasen japonski vrt (te kar prime, da bi za naslednje potovanje izbral Japonsko, vam rečem ;)), rastlinjak z orhidejami in kaktusi, razgledni stolp, čebelnjak, hiša metuljev, muzej, pot po kateri se moraš sprehodit bos, cel kup vodnjakov in fontan, pa še kaj.

Za otroke bo vsekakor najbolj zanimivo OTROŠKO IGRIŠČE, ki se razteza na kar 35.000 m²,ˇpoleg igral pa se otroci lahko vržejo še v čisto pravi bazen in se spuščajo po vodnem toboganu. Seveda z urejenimi toaletami, restavracijo, snack barom in kavarno. Ni da ni. Najboljše, da prinesete kar kopalke in brisače, ker če imate otroke, zagotovo ne ostanete dolgo suhi ;).

Kar je bilo sprva mišljeno kot parurni postanek ob poti, se je razvilo v celodnevni obisk in kar naenkrat je bila ura že 5 popoldne in s tem res zadnji ČAS ZA PREMIK. V udobnem kampu blizu kraja Eisenach smo si po skupni večerji tastari pred spanjem privoščili še malo (slovenskega!) vina ;).

EISENACH | čudoviti Unescov grad Wartburg

To MANJŠE MESTO SREDI GOZDOV je znano predvsem po gradu WARTBURG, ki je že vrsto let na seznamu UNESCO-ve SVETOVNE DEDIŠČINE. Prav v sobanah slednjega je MARTIN LUTHER PREVEDEL BIBLIJO V NEMŠKI JEZIK. Za nameček se je tukaj rodil tudi skladatelj J.S. BACH. Za tiste, ki grejo raje v naravo kot prebirat o zgodovini pa se v neposredni okolici kraja najde res en kup pohodnih in kolesarskih poti.

Naš kamp se je nahajal kakih 10km iz mesta, ob manjšem JEZERU ALTENBERGER, kjer je naš podmladek užival v čofotanju in igranju (sploh tale tobogan v vodi jim je bil všeč). Na srečo (še) ni bilo komarjev na spregled!

DRACHENSCHLUCHT | misteriozna zmajeva soteska

NA NAŠ ZADNJI DAN smo se odpravili na tale krajši POHOD V OZKO SOTESKO imenovano DRACHENSCHLUCHT. Če imate dovolj časa in energije se lahko podate na 12km KROŽNI POHOD, mi smo zaradi dvoletnice na krovu prehodili le tisti najbolj zanimiv del. Avto lahko pustite na parkirišču pri HOHE SONNE, ali pa takoj na robu kraja Eisenach. Slednje smo storili tudi mi in po kakih 500m hoje ob glavni cesti zavili v sotesko, kjer vas pričaka tale zamnimiv VHOD Z ZMAJEM.

Po približno 20 minutah hoje se začne najlepši del in kar naenkrat postane vse skupaj tako ozko, da je med strmimi stenami prostora le še za eno osebo. Če je le možno, bodite tule kar zgodaj zjutraj, okoli poldneva se namreč prav napolni in sigurno ni isti občutek. Mi smo takrat že odhajali in res imeli srečo, da smo po potkah hodili skorajda sami. Otrokom je bilo noro všeč, ker je bila res cela DOGODIVŠČINA, pa še z zgodbami o zmaju jih lahko strašite ha ha. Ta kratek pohod je sigurno ena izmed stvari, ki jih med obiskom tukajšnjih gozdov (THÜRINGEN WALD) ne smete izpustiti.

Nazaj pri avtih SMO SE MORALI POSLOVITI od naših dragih prijateljev (smrk smrk) in po 3 urah vožnje sva bila nazaj DOMA. Res sem vesela, da se je vse dobro izšlo s spanjem všotoru – poleg tega, da sva bila s tem večino časa na svežem zraku in v naravi, sva s spanjem v kampu seveda tudi PRIŠPARALA KAR NEKAJ €. V obeh kampih sva plačala po 18€ na noč (1 šotor, 1 odrasel, 1 otrok, 1 avto). Komaj čakam, da greva spet! Tale krog je bil res ravno prav velik za 4 dni in glede na to, da smo bili tukaj vsi prvič, nas je vse skupaj pozitivno presenetilo, sploh Erfurt! Tole je bila včasih vse še vzhodna Nemčija, zato imajo tukaj nekateri res še malo predsodke o tem, kako nerazvito in nemoderno naj bi tam izgledalo, pa sploh ni tako. Če ste kdaj v bližini, se res splača malo ustaviti ;).