DALMACIJA, Hrvaška | obalni road trip iz Splita v Dubrovnik v 1 tednu

Katja HRVAŠKA Leave a Comment

Kot velika večina, se tudi jaz vsako leto z veseljem za kak teden odpeljem k južnim sosedom. Tokrat sem se dokaj nepričakovano znašla pred dela prostim tednom in zdelo se je kot nalašč za kratek ROAD TRIP PO DALMACIJI. Do Splita in potem za nosom, najraje na enega izmed OTOKOV, a končna destinacija v tistem trenutku ni bila pomembna – važno da bo morje, sonce in dobra hrana ;).

Kdaj: julij 2010

Kraji: Split, Brela, Baska voda, Makarska, Tucepi, Ston, Praprotno, Slano, Dubrovnik

Kako: z avtom

Prenočišča: privatne sobe

KORISTNE INFORMACIJE | DALMACIJIA, HRVAŠKA

KAKO DO TJA | DALMACIJIA, HRVAŠKA

Moram priznati, da sem res en velik LJUBITELJ DALMACIJE, še posebno OTOKOV. Prav vsakič ko sem tam, se zares spočijem in uživam v miru, kar je sploh zadnja leta pravi LUKSUZ. Ko sva prispela v SPLIT sva brez ideje stala pred ogromnim zemljevidom v luki – in se nisva mogla odločit. No, jaz se nisem mogla odločit. Bolj kot sem razmišljala, bolj sem bila neodločena. Zato sva si v tistem trenutku premislila in se odločila za ROAD TRIP po OBALNI MAGISTRALI, vse do DUBROVNIKA. Nisva imela navigacije, niti nobenega vodiča, le en super star CESTNI ZEMLJEVID  Jugoslavije, ki se je že par let valjal nekje v avtu.

dalmatia map

SPLIT | Unescova zapuščina, prenovljena riva, krasno staro mestno jedro, festivali in še veliko več

Ker sva bila tako ali tako že v Splitu sva si ga seveda malo ogledala, preden sva se odpeljala naprej. Split je res veliko mesto in kar nekaj časa traja preden se pripeljete do glavne luke od koder izpljujejo trajekti do otokov. Avto sva pustila v bližnji enosmerni ulici in se peš odpravila do STAREGA MESTNEGA CENTRA, ki je res fascinanten. Sploh odkar so preuredili RIVO.

split

Če ste ČASOVNO OMEJENI, se vseeno splača mesto na hitro pogledati vsaj za par ur. Ne izpustite DIOKLECIJANOVE PALAČE, ki je tudi na UNESCO seznamu in splezajte na ZVONIK za krasen RAZGLED. V poletnih večerih je v starem jedru cela vrsta koncertov, glasbenih in kulturnih PRIREDITEV.

Za spomin na dobre stare čase, ko smo bili še otroci je bilo treba it še na hiter sprehod po MARINI, s SLADOLEDOM v roki seveda!

BRELA & BAŠKA VODA | ene najlepših plaž na Makarski rivieri

Juhuuuu končno na PLAŽI– v Breli. BRELA in BAŠKA VODA sta dva MANJŠA OBALNA KRAJA povezana s krasno SPREHAJALNO POTJO ob morju. Večina obiskovalcev sicer izbere apartma oziroma hotel v Breli, ki je bolj turistična in ponuja več prenočitvenih možnosti. V Breli poprej še nisem bila, sem pa o njej slišala same pozitivne stvari, med drugim tudi to, da naj bi bila NAJLEPŠA PLAŽA plaža kontinentalnega dela Dalmacije. Seveda je glede na vsa ta pričevanja nisva hotela preskočiti. Imela sva res velik problem Z ISKANJEM SOBE. Konec julija je sezona seveda na višku in dobiti sobo samo za 1 noč je bilo res težko. Več prostih sob je bilo tudi za 4-6 oseb, misva pa sva bila samo 2. Nažalost nisva imela šotora – v kampu bi bilo sigurno lažje. Tako sva vedno pristala nekje visoko nad cesto, precej daleč od morja, ampak no ja, sva pa malo več kalorij pokurila na poti dol in gor ;).

Samo potrdiva lahko, PLAŽE tu so res čudovite. Vonj BOROVCEV med tem ko bereš knjigo na soncu je res nekaj kar mi vsakič znova prikliče spomine na otroštvo in na brezskrbna poletja. Ahhh! In potem je tu še tale SKALA, ki se dostikrat pojavi v turističnih oglasih za Hrvaško. Iz morja štrli le nekaj metrov starn od obale, tako da zlahkoto do nje tudi zaplavate.

SONČNI ZAHODI pa – slika pove vse. Oranžno nebo in šum valov, medtem ko ješ nekaj morskega z grila in piješ mrzlo pivo oziroma kozarec vina, nepremagljiva kombinacija.

MAKARSKA | večji kraj pod mogočnimi gorami Biokova

Na poti v TUČEPE sva se na kratko ustavila v MAKARSKI in si privoščila ZAJTRK v eni izmed številnih kavarn. Mesto samo po sebi ni nič kaj posebnega, je pa največje daleč naokoli, od tu tudi vozi TRAJEKT na Brač. Celotno območje Makarske nama je bila še posebno všeč zaradi mogočnih vrhov BIOKOVA v ozadnju in ko zaplavaš malo dlje od obala imaš res super razgled. Povsod so tudi oljke, rožmarin, in ostale dišavnice – ker sva imela vedno dolgo pot do apartmaja sva po poti vsakič kaj nabrala, za na solatko ;).

TUČEPI | priljubljen turistični kraj na rivieri

Le pol urce vožnje proti jugu iz Brele in že ste v TUČEPIH, kjer sva 2x prespala. Leta nazaj je mamina družina tu večkrat dopustovala in so vsi govorili kako je bilo vedno lepo. No, takrat je bilo sigurno precej drugače kot danes, pa vseeno. Plaža je sicer lepa, ampak julija tako natrpana, da sva na njej ležala le v najhujši vročini, ko so bili ostali na kosilih in proti večeru, ko so se porazgubili po hotelih in apartmajih. Medtem pa sva v brala knjige pod borovci, se sprehajala in se namakala v morju, ki je bilo to poletje še posebno toplo.

Spet sva imela problem dobit sobo a na koncu se je s pomočjo lokalne turistične agencije vseeno izšlo ;).

Dva dni sta hitro mimo in že sva pakirala. Dobra uro vožnje s takimi razgledi na okolico nama je že zgodaj zjutraj polepšala dan. Brez problema se kje ob cesti ustavite, parkirate avto in poiščete kako kozjo stezico do kakega lepega ZALIVA, malo zaplavate in nazaj na pot ;).

dalmatia 20103

STON | zgodovinsko pomemben kraj z enem najlepših obrambnih zidov v Evropi

Kar naenkrat nama je zakrulilo v želodcu, hkrati pa sva na drugi strani morskega rokava sva zagledala zanimiv KAMNITI ZID po pobočju hriba in se spontano odločila ustaviti. Tako sva pristala v manjšem kraju, no, bolj vasici, STON.

Mmmm naletela sva na OKUSNE OSTRIGE. Ker sva bila precej lačna sva si jih privoščila kar v prvi restavraciji, ki nama je prekrižala pot – takoj na desno, ko se pripeljete v MALI STON. Priporočam!

ston oysters

Čisto kratka vožnja vas loči od drugega dela kraja, VELIKI STON. Čisto po naključju sva naletela na LOKALNO FEŠTO. Povsod je igrala glasna muzika, izza vsakega vogala je dišalo po ŽARU in vsi so bili dobre volje. Takoj sva si premislila in opustila idejo o hoji po obzidju (bilo je tako ali tako že zelooo vroče) in sva namesto tega uživala v enkratnem vzdušju v vasi.

dalmatia 20104

dalmatia 20101

PRAPROTNO | lep zaliv na polotoku Pelješac

Ston v bistvu leži že na POLOTOKU PELJEŠAC in če se peljete še nekaj kilometrov po cesti naprej na drugo stran, prispete v Praprotno od koder vozi TRAJEKT NA OTOK MLJET. Od tu bi lahko pot nadaljevala na konec dolgega polotoka, a sva si namesto tega privoščila postanek na tamkajšnji PLAŽI.

SLANO | umirjen zaliv na poti v Dubrovnik

Še dobro, da so dnevi polezi dolgi in nama je po večurnem lenarjenju na plaži še vedno podnevi uspelo priti v kraj SLANO, ki leži le 25 km južno od Praprotnega. Po kratkem posvetovanju ob zrenju v zemljevid sva si Slano izbrala na naslednjo postojanko in tukaj končno brez problema dobila čudovito SOBO direkt ob morju, z majhnim balkončkom in pogledom na MIREN ZALIV in cerkvico na drugi strani. Čudovito.

dalmatia 20102

DUBROVNIK | eno najlepših hrvaških mest

Slano sva izkoristila kot bazo za obisk DUBROVNIKA, ker sva si predstavljala, da bo tam še težje dobiti sobo. Ker je Slano le 35 kilometrov severno od Dubrovnika je bila to konec koncev odlična rešitev. Takoj naslednje jutro sva avto pustila v eni izmed MESTNIH GARAŽ na obrobju starega mesta, v katerega itak ne morete z avtom.

Dan je bil ubistvu zelo naporen, ker sva seveda hotela videti čim več, bilo je pasje vroče, pa še od prejšnjega večera sva bila rahlo zmatrana – a se je vsekakor splačalo malo potrpeti! Razgledi z MESTNEGA OBZIDJA so čudoviti, pa še malo vetra boste deležni. Nikakor tja gor v najhujši vročini. Najboljše, da se na obzidje namenite takoj zjutraj, ko tudi še ni trum obiskovalcev s KRIŽARK, zadnja leta je slednjih vedno več.

dalmatia 20107

dalmatia 20108

dalmatia 20106

V CENTRU seveda ni veliko PLAŽ, tu in tam pa se le najde kakšna lepa. Opazila sva precej KAJAKAŠEV v okolici obzidja, verjetno so lepi pogledi na mesto z morja! Če imate dovolj časa si lahko privoščite nekaj urni IZLET NA ENEGA IZMED BLIŽNJIH OTOČKOV – midva sva ves čas posvetila mestu in si ogledala številne cerkve, galerije, muzeje in trgovinice. Seveda sva se tudi fajn najedla v eni izmed neštetih ozkih KAMNITIH ULIČIC. Celotno mesto je tudi na UNESCO-vem seznamu vse od leta 1979 in se ga res splača vsaj enkrat obiskati.

dalmatia 20109

POT DOMOV

To je bilo to, konec enkratnega tedna. 1500 km dolga pot iz Ljubljane na jug in nazaj je IDEALNA ZA SPOZNAVANJE DALMATINSKE OBALE in če se tudi vi nikakor ne morete odločiti na katerem otoku bi radi preživeli kak teden ali več, je tole odlična alternativa.