SEVERNA NEMČIJA road trip | Bremen – Cuxhaven – Helgoland – Bremerhaven

Katja DRUŽINSKA POTOVANJA, NEMČIJA Leave a Comment

Za nami je še en super VIKEND poln novih dogodivščin in tokrat nas je Nemčija res dobesedno sezula. V petek zjutrraj smo se odpeljali proti severu, natančneje proti obalnem kraju CUXHAVEN, kjer smo dvakrat prespali. Zaradi spremenljivega vremena smo ves čas odlašali ali gremo kam za vikend ali ne, na koncu smo se le odločili in tvegali – in zmagali. Dva dni sonce, zadnji dan pa dež, kar uredu statistika za te konce.

KORISTNE INFORMACIJE | SEVERNA NEMČIJA

KAKO TJA | SEVERNA NEMČIJA

Vse skupaj smo prevozili okrog 550 kilometrov, kar ni nič takega za nemške avtoceste, sploh če ne obtičiš v zastoju prideš kar hitro skozi. Če obiščete HAMBURG so tile kraji, ki smo jih obiskali odlično nadaljevanje potovanja. Sicer pa lahko tudi letite direktno v BREMEN, Ryanair ima veliko povezav.

bremen cuxhaven bremerhaven map

KAJ VIDETI & POČETI | SEVERNA NEMČIJA

BREMEN | SEVERNA NEMČIJA

Prvi postanek na poti smo naredili v mestu BREMEN, ki je deseto največje v Nemčiji, poleg tega pa je zaradi nekdanje vloge pomembnega mesta ZVEZE HANSA, skupaj z mestom BREMERHAVEN tudi samosvoja „BUNDES REPUBLIKA“. V strogem centru je kar nekaj parkirnih hiš – če ste na poti z avtom je obisk centra mesta res enostaven in se splača tudi če nimate veliko časa. Mi smo si vzeli par ur.

Vse GLAVNE ZNAMENITOSTI ležijo v starem mestnem jedru ali njegovi neposredni bližini, tako da brez problema vse peš obhodite. Ne zamudite obiska GLAVNEGA TRGA s KATEDRALO Sv. Petra, MESTNE HIŠE (ki je sedež predsednika senata, danes pa se tam nahaja tudi slovita restavracija, znana po odlični izbiri več kot 600 nemških vrst vin, zgradba sama pa je zaščitena pod UNESCOm), kipa mestnega zaščitnika “ROLAND BREMEN”, bronastega kipa imenovanega STADTMUSIKANTEN („mestni glasbeniki“ – osel, pes, mačka in petelin stojijo en na drugem in izvirajo iz Grimmovih pravljic) in še in še.

bremen

Sprehod po malo več kot 100 metrov dolgi ulici BÖTTCHERSTRAßE se prav tako splača – v 30.-tih so ULICO PREDELALI UMETNIKI in je danes res zanimiva. Glejte tudi gor in videli boste POJOČE PORCELANASTE ZVONČKE na prav posebni hiši, imenovani GLOCKENSPIELHAUS.

bremen 4

Kava na glavnem trgu pred MESTNO HIŠO, za kosilo oziroma večerjo pa se raje sprehodite do brega REKE WESER in stare mestne luke, SCHLACHTE. Tu vas čaka velika izbira BIERGARTNOV, restavracij, kavarn in barov s terasami pod krošnjami dreves – me je kar malo na Ljubljano spomnilo :).

bremen 3

Seveda to še zdaleč ni vse in v mestu je še veliko za videti – predvsem zanimivih MUZEJEV IN GALERIJ, a za njih tokrat ni bilo časa. Po okusnem kosilu smo se raje odločili preostanek popoldneva preživeti NA PLAŽI in se odpeljali naprej.

CUXHAVEN | SEVERNA NEMČIJA

Kakšno uro kasneje smo se znašli pred mestom Cuxhaven in ker najepše plaže ponavadi niso v mestih samih, ampak na obrobju, smo zavili v predmestje, manjši kraj DUHNEN. Pričakala nas je DOOOLGA PEŠČENA PLAŽA in na stotine rumenih STRANDKORB-ov. Lepo je bilo biti spet malo na morju. Od začetka maja, ko smo bili na otoku Rügen, nismo bili nič na obali. Po naključju smo tule našli še eno super piratsko OTROŠKO IGRIŠČE, kjer se je Lu pošteno razmigal.

cuxhaven

PLAŽA sama po sebi je lepa, MORJE pa… bom rekla takole, mene nikoli ne pritegne, da bi se vrgla noter in zaplavala. Je pač reeees premrzlo. Ampak meni se je po teh severno-nemških plažah itak veliko ljubše SPREHAJAT in igrat v pesku z Lu-jem, kot pa kaj drugega. Območje je sicer POMEMBEN HABITAT in del t.i. VADENSKEGA MORJA (Watttenmeer) in spada pod UNESCO – tu se lahko podate na vodene izlete, sprehode po blatnih tleh v katerih se skrivajo črvi, školjke in polži. Za otroke je pa itak super – kdo pa se ne igra rad v blatu?!

cuxhaven 2

Ena najbolj popularnih aktivnosti je POLDNEVNI IZLET NA OTOK NEUWERK – s KONJI in posebnim dvignjenim vozom v uri in pol prečkate del Vadenskega morja, na otoku ste eno uro prosti in potem s konji nazaj. Odhodi so v jutranjih urah, ki pa so vsak dan drugačne in se prilagajajo plimi in oseki. V nedeljo ko smo odhajali, smo jih videli kako so zapuščali kraj – po prvaici povedano jim zaradi dežja in nizkih temperatur (pa seveda vetra) nismo v tistem trenutku prav nič zavidali. Na sončen dan pa je tole sigurno eno posebno doživetje.

watt cuxhaven

Na plaži nas je začelo malo zebsti, zato smo se kakih 10 minut peljali vzdolž obale in poiskali našo rdečo LESENO HIŠKO S TERASO v mirni soseski. Privat namestitev, postavljena kar na domačem vrtu naših gostiteljev. Včasih je takšen tip objekta veliko bolj priročen, kot pa kakšna majhna hotelska soba brez opreme. Še žar smo imeli in velik vrt. Tudi cenovno smo kar dobro skozi prišli v primerjavi s hoteli.

Čeprav smo bili že cel dan dokaj aktivni, Lu še ni kazal znakov utrujenosti in v enem trenutku sem mu očitno nezavedno obljubila, da bova šla še plažo pogledat (ki naj bi se po besedah lastnice nahajala le10 min peš od hiške). In sva šla. Plaže (kljub moji drugače dobri orientaciji) nisva našla, sva pa pomoti odkrila nekaj veliko boljšega. KROŽNO GEOCOACHING POT po t.i. “KÜSTENHEIDE” ZAŠČITENEM OBMOČJU poraslem Z VRESJEM, ki se je ponekod že začelo barvati v rožnate odtenke. Ker je bilo že bolj pozno sva prehodila le del poti in si vmes še kaj prebrala na info tablah – srečala pa nisva žive duše. Bilo je kot v nekem drugem svetu in brez telefona, vode in zemljevida sva se počutila zelo avanturistično 😉

küstenheide

Nov dan, nova dogodivščina – sobota je bila definitivno višek tega 3-dnevnega vikend izleta. Še nikoli nismo bili NA OTOKU HELGOLAND in to je bila odlična priložnost. Rekli smo, da gremo če bo dokaj lepo vreme in mirno morje in tako smo v petek zvečer (ko je bila vremenska napoved res točna) preko telefona rezervirali KARTE ZA LADJO. Slednja je izplula šele ob 10:15 in čas po zajtrku smo izkoristili za spehod po luki in plaži, ki pa ni tu nič kaj posebnega. Ogledali smo si znamenit POMOL “ALTE LIEBE” in kasneje z ladje opazovali še zaščitni simbol mesta, KÜGELBACKE”, ki še danes služi kot orientacijska točka za mornarje.

cuxhaven 3

HELGOLAND | SEVERNA NEMČIJA

Ta DIVJI OTOK Z RDEČIMI KLIFI iz peščenjaka in tisočimi PTICAMI, ki so tu našle mesto za gnezdenje nas je naravnost navdušil. Ravno zato si je zaslužil svoj prispevek, ki je že objavljen. Če ga še niste prebrali, kliknite na gumb spodaj.

read more about HELGOLAND

helgoland mix

Okrog 19:00 smo se vrnili v PRISTANIŠČE V CUXHAVEN in bili prilično utrujeni, pa še v glavah se nam je rahlo vrtelo od pozibavanja na morju (čeprav so bili valovi res minimalni). Po večerji in mrzlem pivu smo kar hitro popadali v postelje.

BREMERHAVEN | SEVERNA NEMČIJA

Na zadnji dan smo se zbudili v DEŽEVNO JUTRO in se zato takoj po zajtrku odpeljali naprej. Po približno pol ure vožnje smo se že ustavili, in sicer v kraju BREMERHAVEN, ki je znan po svoji MODERNI MARINI in pripadajočimi stavbami (MUZEJI in HOTEL v obliki jadra). Nas je najbolj vleklo v t.i. KLIMAHAUS in glede na dež je bila to tako ali tako najbolj pametna odločitev.

bremerhaven 2

Klimahaus je še kako vredna obiska. Nor muzej ali kakorkoli mu že rečemo, v bistvu ni ravno muzej. Popelje vas namreč na edinstveno POT PO SVETU NA  8º POLDNEVNIKU. Obiščete 8 krajev – Švico, Sardinijo, Niger, Kamerun, Antarktiko, Samoo, Aljasko in nenazadnje Nemčijo. V vsaki izmed njih se naučite nekaj o tamkajšnjih običajih in kulturi, poleg tega pa je v posameznih prostorih prav takšna klima, kakršna je tudi v resnici v dotični državi. Tako se med drugim SPREHAJATE PO ČISTO PRAVEM LEDU na minus stopinjah, malo za tem pa švicate v DEŽEVNEM GOZDU ob zvokih divjih živali na 38ºC! Res nora dogodivščina. Lu je užival. Najbolj je bil navdušen nad hojo po čisto pravem VISEČEM MOSTU nad jezerom in pa krožno potjo po deževnem gozdu v temi – mislim, da smo naredili vsaj 5 krogov ;).klimahaus

Vse skupaj smo notri zabili 2-3 uri, z lahkoto pa bi ostali še dlje, če bi pogledali vsak filmček do konca in prebrali prav vse, kar je pisalo na informativnih tablah. VSTOPNINA je (le) 15€ za odrasle, otroci 4 leta ali mlajši pa imajo prost vstop. Nahrbtnike morate pustiti v garderobi, manjše torbice lahko vzamete. Fotografiranje je dovoljeno a nujno brez bliskavice. Še en nasvet – tanka majica s kratkimi rokavi in lahka jopica na zadrgo je najboljša varianta – vsekakor jakne pustite v garderobi.

V OKOLICI MARINE lahko obiščete še ZOO, AUSWANDERER MUSEUM” (posvečen vsem tistim, ki so iz tu z ladjami izpluli v smeri ZDA v iskanju boljšega življenja), se sprehodite po MARINI in štejete krasne jadrnice oziroma prave ladje malo naprej v luki – za daljši postanek lahko prespite v krasnem hotelu, ki ga ne mroete zgrešiti ;). Parkirati je najlažje v garažni hiši pod stekleno ovalno zgradbo, v kateri je med drugim, tudi Klimahaus. Ker je bilo vetrovno in deževno smo se po kratkem sprehodu po marini in odličnem RIBJEM SENDVIČKU odpeljali proti domu.

bremerhaven

Če živite v teh koncih ali pa se kakorkoli znajdete v bližini Hamburga ali pa severne Nizozemske, je obisk teh treh mest (plus Helgoland če imate čas) odlična ideja. Plažo bomo naslednjič videli že kaj kmalu – tokrat na Hrvaškem, kjer se sigurno ne bomo samo sprehajali, ampak tudi kopali – komaj čakamo ;).

SHRANI PIN

CUXHAVEN, GERMANY - a great short road trip to the German coast - Bremen, Cuxhaven, Helgoland and Bremerhaven